مطالب آموزشی

نکته هایی که باید پیش از شروع بازی کلش آف کلنز

کلش آف کلنز بدون شک یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موبایلی است. وقتی استودیوی سوپرسل در سال ۲۰۱۲ این بازی دوست داشتنی را معرفی کرد، هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که روزی بازی کلش آف کلنز بتواند تا به این اندازه موفق شود.

منتهی با این‌حال این بازی توانست که با نقدهای بسیار خوبی مواجه شود و همه عاشقش شده بودند. بدون شک می‌توان گفت که این بازی موبایلی دنیای بازی‌های استراتژیک را وارد نسلی جدید کرد و یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های استراتژیک تاریخ است که روی پلتفرم موبایل عملکردی فوق‌العاده داشت. بنابراین اگر شما نیز علاقه‌مند به تجربه بازی‌های استراتژیک موبایلی هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

رنج آرچر کوئین

هیروها یکی از تاثیرگذارترین نیروها در دنیای بازی موبایلی کلش آف کلنز هستند. بطوری که نمی‌توان تاثیر آن‌ها را در دنیای این بازی دوست داشتنی نادیده گرفت. آرچر کوئین نیز جزو محبوب‌ترین هیروهای این بازی محسوب می‌شود که پیش از شروع به استفاده کردن از آن؛ باید کاملا به توانایی‌های این هیرو مسلط باشید تا بتوانید از آرچر کوئین در نبردهایتان استفاده کنید.

یکی از نکاتی که بسیاری از افراد درباره آرچر کوئین نمی‌دادند، این است که رنج این هیرو تنها می‌تواند تا محدوده خاصی را پوشش دهد و دقیقا به همین دلیل است که آرچر کوئین در اتک‌های مهمی مانند کلن‌ وارها ابدا به آن‌چیزی که شما می‌خواهید، حمله نمی‌کند!

به زبان‌ساده‌تر، رنج آرچر کوئین تنها تا ۵ کاشی را پشتیبانی می‌کند. یعنی اگر ساختمانی بیش از ۵ کاشی با آرچر کوئین فاصله داشته باشد، این هیرو آن را نادیده می‌گیرد. بنابراین دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از افراد در کلن وارها از مپ‌های عجیب و غریبی استفاده می‌کنند.

آن‌ها با این استراتژی، ساختمان‌های مهمی مانند ساختمان‌های دفاعی را با فاصله بسیار زیادی از کنار یکدیگر قرار می‌دهند تا آرچر کوئین نتواند به این ساختمان‌ها آسیبی برساند. پس بنابراین دفعه بعدی که قصد حمله به مپی را داشتید، حواستان به فاصله ساختمان‌ها و آرچر کوئین‌تان باشد.

آرچر و بربرهایتان را به درستی ارتقا دهید

اجازه دهید که صادقانه صحبت کنیم؛ بسیاری از ما کلش آف کلنز گیمرها حتی از آرچرها و بربرهایمان آن‌چنان هم استفاده نمی‌کنیم. بنابراین طبیعی است که بسیاری از پلیرهای این بازی پس از مدتی، بیخیال ارتقا دادن آرچرها و بربرهایشان شوند. اما با تمام این توضیحات، ابدا نمی‌توان تاثیر این نیروها را در دنیای بازی موبایلی کلش آف کلنز نادیده گرفت. دلیل این موضوع هم دقیقا به هیروهایتان باز می‌گردد. اگر پیش‌تر کلش آف کلنز بازی کرده باشید، حتما می‌دانید که وقتی بربر کینگ و آرچر کوئین به لول ۵ می‌رسند، قابلیتی به آن‌ها اضافه می‌شود که می‌توانند با استفاده از آن بربر و آرچر را در میدان نبرد اسپاون کنند.

آرچر و بربرهایتان در هر لولی که باشند، بربر کینگ و آرچر کوئین درست همان لول را اسپاون خواهند کرد. برای مثال اگر لول آرچر کوئین شما ۴۰ باشد و شما آرچر معمولی‌تان را تنها تا لول ۳ آپگرید کرده باشید، این هیرو در هنگام فعال شدن قابلیتش؛ تنها آرچرهای لول ۳ را اسپاون خواهد کرد. بنابراین برای داشتن هیروهایی قدرتمند، حتی اگر از بربرها و آرچرها هم استفاده نکنید، بازهم باید باید این نیروها را به درستی ارتقا دهید.

حتی اگر از نیرویی هم استفاده نمی‌کنید، بازهم بهتر است که آن‌ها را ارتقا دهید

بسیاری از کلش آف کلنز گیمرها باور دارند که اگر از نیرویی استفاده نمی‌کنند، لزومی هم ندارد که بخواهند آن‌ها را ارتقا دهند. اما خب، راستش را بخواهید این موضوع چندان هم درست نیست. این استراتژی تنها تا تاون‌هال ۹ قابل استفاده است. زیراکه پس از تاون‌هال ۹ و با چالش‌برانگیزتر شدن بازی؛ شما باید به سراغ استراتژی‌هایی بروید که تنوع بیشتری از نیروها را شامل می‌شوند. از طرفی نیز هر نیرویی که در بازی کلش آف کلنز وجود دارد، به دلیل خاصی در بازی قرار گرفته شده است و نباید آن‌ها را به همین سادگی دست کم بگیرید.

همچنین حتی اگر از نیرویی هم استفاده نکنید، بازهم می‌توانید از آن‌ها در اتک‌های تمرینی و یا دونیت کردن به دیگر بازیکنان استفاده کنید. بنابراین بهتر است که از همان روزهای ابتدایی شروع کلش آف کلنز؛ تمام نیروهایتان را به درستی ارتقا دهید؛ حتی اگر شما از آن‌ها استفاده نکنید. یکی دیگر از دلایلی که باید شما تمام نیروهایتان را ارتقا دهید، این است که برخی از نیروها تنها وقتی به لول مکس برسند، تاثیرشان را نشان می‌دهند و نباید آن‌ها را به همین سادگی نادیده بگیرید.

پیشنهاد ما به شما: خرید اکانت کلش اف کلنز

تروفی‌ها آن‌قدری هم که فکر می‌کنید مهم نیستند

طبیعتی است که در روزهای ابتدایی شروع بازی کلش آف کلنز؛ فکر کنید که تروفی‌ها باارزش‌ترین دارایی شما در این بازی هستند. همه ما وقتی برای اولین‌بار به سراغ این بازی رفتیم؛ فکر می‌کردیم که هدف اصلی کلش آف کلنز صرفا در به دست آوردن منابع و بالا بردن تروفی‌هایمان خلاصه شده است. وقتی بازی کلش آف کلنز به تازگی منتشر شده بود، حتی بسیاری از یوتیوبرها به دنبال استراتژی‌هایی بودند که بتوانند تروفی‌هایشان را بالا ببرند. در آن دوران بسیاری از پلیرها باور داشتند که هرکسی که تروفی بیشتری داشته باشد، الزاما پلیر بهتری نیز است.

اما با این‌حال دیگر سال‌هاست که از آن دوران گذاشته است. در طی یک دهه اخیر سوپرسل آپدیت‌های بسیار بزرگی را برای این بازی موبایلی منتشر کرده است که باعث تغییر هدف اصلی بازی شده‌اند. امروزه دیگر تروفی‌ها آنطوری هم که بنظر می‌رسند، مهم نیستند. هدف کلش آف کلنز دیگر مدت‌هاست که تغییر کرده است و شما امروزه می‌توانید کارهای به مراتب بیشتری را در مقایسه با بالا بردن تروفی‌هایتان انجام دهید. بنابراین اگر فکر می‌کنید که تروفی‌ها در دنیای این بازی موبایلی اهمیت بسیاری دارند، باید بگویم که سخت در اشتباهید.

همه‌چیز را برای آخر نگه ندارید

اکثریت کلش آف کلنز گیمرها فکر می‌کنند که وقتی وارد یک تاون‌هال جدید می‌شوند، اولویت با ساختمان‌های گران‌ قیمت‌تر است. اما خب این موضوع چندان هم درست نیست. هرچند که ساخت ساختمان‌های جدید ابدا موضوع بدی نیست، اما این روش می‌تواند در دراز مدت باعث پس‌رفت‌تان شود. تصور کنید که وقتی برای اولین‌بار وارد تاون‌هال جدیدی شدید، تمام منابع‌تان را صرف ساخت ساختمان‌های دفاعی جدید و گران قیمت کنید. این موضوع شاید در ابتدا چندان عجیب و بد بنظر نرسد، اما شما با این‌کار عملا چیزهای مهم‌تری مانند دیوارها، هیروها و سربازانتان را برای آخر می‌گذارید.

از مسیر بازی لذت ببرید و خودتان را درگیر حواشی نکنید

نهایتا به آخرین نکته‌ای رسیده‌ایم که شما باید پیش از شروع بازی بدانید. فراموش نکنید که کلش آف کلنز یک بازی دوست داشتنی است. هیچ چیزی در بازی جدی نیست و سعی کنید که توام با مسیر پیشرفت در این بازی موبایلی؛ از آن لذت ببرید.

همچنین باید توجه داشته باشید که این بازی موبایلی نیز درست مانند بسیاری از عناوین آنلاین دیگر؛ ممکن است که پلیرهای تاکسیک بسیاری داشته باشد، بنابراین چندان به حواشی این بازی توجه نکنید و صرفا به دنبال لذت بردن از این بازی دوست داشتنی باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *