مطالب آموزشی

استراتژی فراموش‌شده بازی کلش آف کلنز که طرفداران عاشقش بودند

بازی‌های موبایلی چندسالی می‌شود که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این پلتفرم درست از همان روزهای ابتدایی حضورش؛ موفق شد تا پتانسیل‌های خودش را به نمایش بگذارد و ثابت کرد که صرفا یک پلتفرم ساده نیست. در این بین نیز استودیوهای بسیاری موفق شدند که با استفاده از ظرفیت‌هایی که پلتفرم موبایل آن‌ها را فراهم کرده بود.

داستان‌ها و عناوین دوست داشتنی خودشان را به نمایش بگذارند که در این بین؛ استودیوی سوپرسل درست جزو آن دسته از بازی‌سازهایی است که می‌توان انتظارات به شدت بالایی از آن داشت. این استودیوی فنلاندی سال‌هاست که در میان ما حضور دارد و هر موبایل گیمری؛ برای یک‌بار هم که شده، سری به دنیای عناوین استودیوی سوپرسل زده است.

پنهان کردن لوت‌هایتان

هیچکسی دوست ندارد وقتی در بازی آفلاین است، دیگر پلیرها به او حمله کنند و تمامی لوت‌هایی که دارد را از او بگیرند. تصور این موضوع که تمامی مخزن‌هایتان پر شده‌اند و شما نیز هیچ شیلدی ندارید، کابوس هر گیمری است و طبیعتا بازیکنان همیشه به دنبال راهی بودند تا لوت‌هایشان را در مقابل دیگر بازیکنان حفظ کنند. هرچند که در طی آپدیت‌های اخیر بازی سوپرسل همیشه به دنبال راهی بوده تا این موضوع را برطرف کند، منتهی تا قبل از سال ۲۰۱۵ هیچکدام از المان‌های جدیدی که امروزه در بازی حضور دارند؛ به کلش آف کلنز اضافه نشده بودند و بازیکنان به سراغ استراتژی به نام Hiding Resources رفته بودند که به نوعی به آن‌ها کمک می‌کرد تا لوت‌هایشان را پنهان کنند.

استراتژی Queen Walk

استراتژی Queen Walk یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌هایی است که بازیکنان در بازی از آن استفاده می‌کردند. منتهی این استراتژی پیش از آن‌که تبدیل به یک روش محبوب شود، نوعی چیت در بازی محسوب می‌شد که حتی خود سوپرسل نیز انتظارش را نداشت. این استراتژی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ و پس از اضافه شدن بخش کلن وارها به بازی؛ کشف شد. بسیاری از بازیکنان در آن زمان متوجه شدند که با استفاده از استراتژی عجیب و غریبی مورد حمله قرار گرفته‌اند و هیچ ایده‌ای درباره چیزی که می‌دیدند، نداشتند.

ماجرا از این قرار بود که استراتژی Queen Walk به شما اجازه می‌داد که تنها با استفاده از آرچر کوئین و استفاده از چندین هیلر درست در پشت سر آن؛ تمامی ساختمان‌های حریف را از بین ببرید و محیط را برای دیگر نیروهایتان پاک‌سازی کنید. این استراتژی بقدری قدرتمند بود که بازیکنان بسیاری به سراغش رفتند و طولی نکشید که این ایده، تبدیل به یک استراتژی واقعی شد.

این استراتژی یک ایده خلاقانه بود و حتی تیم سازنده کلش آف کلنز نیز انتظارش را نداشتند که روزی بازیکنان دست به چنین کاری بزنند. نهایتا سوپرسل با نرف کردن آرچر کوئین و هیلرها؛ سعی کرد تا این استراتژی را از بازی حذف کند. امروزه هرچند که Queen Walk هنوز هم در بازی حضور دارد، اما دیگر استراتژی کارآمدی نیست و کمترکسی به سراغش می‌رود.

اکانت مهندسی

اکانت‌های مهندسی جزو اکانت‌های بودند که تاثیر بسزایی در روند بازی داشتند و بسیاری از گیمرهای ایرانی نیز برای یک‌بار هم که شده، به سراغ این اکانت‌ها رفته‌اند. اکانت‌های مهندسی عموما در کلن وارها استفاده می‌شدند و سال‌ها پیش طرفداران بسیاری نیز داشتند. در این بین نیز، اگر شما امروزه یکی از اکانت‌های مهندسی را پیدا کنید و نگاهی به آن داشته باشید، متوجه می‌شوید که این اکانت‌ها یکسری از ساختمان‌های دفاعی و یا حتی دیوارها را ندارند. دلیل این موضوع نیز به جایی بر می‌گشت که شما درست پیش از سال ۲۰۱۸ می‌توانستید بدون ساخت تمامی ساختمان‌هایتان، تاون‌هالتان را ارتقا دهید. اکانت‌های مهندسی شاید امروزه عجیب بنظر برسند، اما در آن دوران موضوعی کاملا عادی بودند و تاثیر بسیاری نیز بر روند بازی کلش آف کلنز داشتند.

هدف از قرار دادن اکانت‌های مهندسی در کلن‌ وارها این بود که اکانت‌ها سیستم کلن وارها را دچار تداخل می‌کردند و حریف شما در کلن وارها، اکانت‌هایی با تاون‌هال بسیار پایین‌تر از شما می‌شد. برای مثال یک اکانت مهندسی تاون‌هال 9 در کلن وار، می‌توانستند باعث شود تا حریفی با تاون‌هال 6 در مقابلتان قرار بگیرد. از طرفی در اکانت‌های مهندسی بجای صرف هزینه برای ساخت و ارتقای ساختمان‌های دفاعی و یا دیوارها ؛ تلاش می‌شد تا نیروها، مخازن و کمپ‌ها همگی مکس شوند.

این موضوع کمک می‌کرد تا این اکانت‌های مهندسی در کلن وارها بتوانند نفر اول کلن حریف را ۳ ستاره کنند و به نوعی چیت در بازی محسوب می‌شدند. با تمام این توضیحات، نهایتا سوپرسل در سال ۲۰۱۸ مکانیزمی را به بازی اضافه کرد که شما در آن مجبور با ساخت تمامی ساختمان‌ها و دیوارهایتان بودند و در غیر این صورت، بازی اجازه ارتقای تاون‌هالتان را نمی‌داد و درواقع این مکانیزم پایانی بر دوران حکمرانی اکانت‌های دوست داشتنی مهندسی بود.

لوت کردن با استفاده از اسپل Lightning

وقتی برای اولین‌بار دارک الکسیر معرفی شد، همه می‌دانستند که برای به دست آوردن دارک الکسیر باید به دیگر بازیکنان حمله کنند. از طرفی شما اگر مخازن دارک الکسیرتان پر می‌شد، می‌توانستید حدس بزنید که دفعه بعدی که در بازی آنلاین شدید، تمامی مخازنتان خالی شده و دیگر بازیکنان به شما حمله کرده‌اند. برای همین بسیاری از بازیکنان سعی کردند که تا جای ممکن مخازنشان را در وسط دهکده‌شان قرار دهند تا با این استراتژی به نوعی جلوی حریف را بگیرند و کارش را سخت‌تر کنند.

پیشنهاد ما به شما: خرید اکانت کلش اف کلنز

تروفی‌ها

تروفی‌ها یکی از دوست داشتنی‌ترین چیزهایی هستند که بازیکنان بسیاری به دنبالش می‌گردند. به دست آوردن تروفی‌ها در دنیای بازی کلش آف کلنز همیشه دردسرهای خودش را داشته و ابدا کار ساده‌ای نیست. منتهی سال‌ها پیش این موضوع ایرادی بزرگ داشت که بازیکنان بسیاری را از بالا بردن تروفی‌هایشان پشیمان می‌کرد. این ایراد که با نام Clouding در آن دوران شناخته می‌شد، باعث شده بود تا در تروفی‌های بالاتر هیچ بازیکن آفلاینی نباشد. درواقع اگر شما تروفی بالایی داشتید و می‌خواستید که به دیگر بازیکنان حمله کنید، هیچ بازیکنی نبود و پیدا کردن فرد دیگری؛ ساعت‌ها طول می‌کشید.

کلن‌هایی با استراتژی Request and Leave

در دنیای بازی کلش آف کلنز؛ کلن‌هایی با استراتژی Request and Leave؛ جزو کلن‌های معمول بازی بودند که شما می‌توانستید در آن‌ها عضو شوید، درخواست نیرو دهید و سپس از کلن خارج شوید. شما می‌توانسید که عضو دائمی کلن‌ها باشید، یا صرفا بعد از گرفتن نیروهایتان از آن‌ها خارج شوید. این استراتژی یک معامله فوق‌العاده بود. شما نیروهایی که می‌خواستید را به دست می‌آوردید و دیگر بازیکنان نیز در ازای نیروهایی که می‌دادند، XP دریافت می‌کردند. درواقع این روش یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها و استراتژی‌هایی بود که شما می‌توانستید در آن لول آپ کنید.

خوشبختانه این استراتژی تاکنون در بازی باقی مانده و استودیوی سوپرسل هرگز تصمیم بر حذف آن نداشته است. منتهی از آن‌جایی که لول‌ها چندان تاثیری بر گیم‌پلی بازی ندارند، دیگر کلن‌هایی با استراتژی Request and Leave در بازی فعال نیستند و به نوعی این کلن‌ها به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *