مطالب آموزشی

آموزش اتک بارچ در کلش آف کلنز (Barch)

شاید با اصطلاح حمله بارچ یا همان Barch در بازی کلش آف کلنز برخورد کرده باشید. این اصطلاح در واقع مربوط به یک نوع خاص از استراتژی اتک می‌شود.

مقدمه‌ای در رابطه با اتک بارچ در کلش آف کلنز (Barch)

در بازی کلش آف کلنز استراتژی های اتک مختلفی وجود دارند که گیمرها بنا به سلیقه و شرایط خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اما هم اکنون قصد داریم در مورد استراتژی اتک بارچ (BArch) در کلش آف کلنز صحبت کنیم.

نام حمله BArch از کجا آمده و به چه معناست؟

واژه Barch در واقع مخفف دو عبارت Barbarian و Archer است. این نام از آنجایی برای این استراتژی حمله انتخاب شده که در آن فقط از آرچر و بربر استفاده می‌شود. پس سربازها یا نیرو های مورد نیاز برای انجام یک اتک بارچ نسبتا سریع آماده می‌شوند. در این اتک باید نسبت تعداد بربر به آرچر برابر باشد. برای مثال اگر 60 آرچر دارید، باید 60 بربر هم بسازید. سعی کنید که در باراکس ها  تولید بربر و آرچر را هم به صورت مساوی تقسیم کنید. نکته بعدی در مورد اتک Barch این است که انجام آن بیشتر برای غارت دهکده ها توصیه می‌شود. بنابراین سعی کنید که بیشتر دهکده های مرده (Dead Bases) و با غنائم زیاد (در تولید کننده‌ها) را مورد هدف اتک بارچ قرار دهید. حال که با ساختار کلی استراتژی اتک بارچ در کلش آف کلنز آشنا شدید، نوبت به آموزش نحوه انجام آن می‌رسد.

آموزش اتک بارچ در کلش آف کلنز – BArch Attack

برای انجام اتک یا حمله بارچ ابتدا باید یک دهکده یا نقشه مناسب را انتخاب کنید. این نقشه بهتر است مرده باشد و غنائم زیادی در تولید کننده های آن نظیر معادن طلا و اکسیر موجود باشد. دقت کنید که برای اتک بارچ نقشه هایی مناسب هستند که معادن آن ها در بیرون از دیوار و گوشه های تصویر قرار داشته باشد تا بتوانید سریعا به آن ها اتک دهید. پس از یافتن این نوع نقشه مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

در قدم اول اتک دادن به سبک بارچ (Barch) بربر ها را به گونه ای پیاده کنید که حالتی خطی داشته باشند و در عین حال برخی از آن‌ها مورد اتک مورتارها یا آرچر تاور دشمن قرار بگیرند. دقت داشته باشید که مورتارها یا آرچر تاور ها به هیچ وجه نباید بتوانند به آرچر های شما که در مرحله بعدی پیاده می‌شوند اتک دهند. حتما سعی کنید که بربر ها را به شیوه ای پیاده نمایید که فقط تعداد کمی از آن ها توسط مورتار های دشمن قابل اتک دادن باشند. ضمنا بربر ها را در گوشه‌ای از نقشه پیاده کنید که معدن های دشمن در آن قرار دارد.

حال نوبت به پیاده کردن آرچر ها می‌رسد. یک لایه از آرچر ها را دقیقا پشت سر بربرها پیاده کنید تا با اتک سریع منجر به غارت غنائم دشمن شوند. دقت داشته باشید اگر در این مرحله هوشمندانه عمل کنید و بتوانید بستری فراهم سازید که تعدادی از آرچر ها سریعا به مورتار های دشمن اتک داده و آن ها را نابود کنند هم بسیار عالی می‌شود اما انجام این کار هدف اصلی استراتژی بارچ (Barch) نیست.

حال نوبت به انجام عمل مشابه برای سایر بخش های مپ می‌رسد. بنابراین در گوشه های دیگر بیس دشمن که معادن وجود دارند هم یک ردیف بربر خالی و سپس آرچر ها را خالی کنید. به این ترتیب می‌توانید به هدف اصلی اتک بارچ (BArch) که کسب غنائم و لوت است دست پیدا کنید.

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تصویری اتک بارچ در کلش آف کلنز (Barch) پرداختیم. فراموش نکنید که برای استفاده از استراتژی های این چنینی، پیدا کردن یک نقشه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. ضمنا هدف این اتک بیشتر لوت و فارمینگ است.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *